Szukaj na tym blogu

środa, 9 czerwca 2010

Wariat na swobodzie

Zastanówmy się więc czy jest w Polsce polityk, który może zbluzgać absolutnie każdego włącznie z Tuskiem pozostawszy samemu poza wszelka krytyką. Tak, zgadliście państwo-to Janusz Palikot. Człowiek ten robi dosłownie co chce w partii niepodzielnie rządzącej w Polsce (jakieś 60% poparcia). W przeciwieństwie do Tuska nie musi się liczyć z kimkolwiek i czymkolwiek mimo że nie ma właściwie swojego własnego zaplecza politycznego a jednak rządzi jak chce.



Wielu ludzi w Polsce nie ma nic przeciwko, żeby w tym kraju zaczął rządzić jakiś obrotny milioner i wszystko właściwie poustawiał. Niestety z Palikotem jest jeden problem a mianowicie jego choroba psychiczna. Zaburzenia umysłowe są tu ewidentne- wystarczy przeczytać kilka wypowiedzi prasowych najważniejszego człowieka w Polsce. Oczywiście jak każdy inteligentny psychopata potrafi się maskować ale i tak zawsze powie coś ciekawego dla psychiatrów.
Palikot zasugerował na swoim blogu (http://palikot.blog.onet.pl/Nadczlowiek-raz-jeszcze,2,ID383253877,n), że jest ni mniej ni więcej tylko nietzscheańskim nadczłowiekiem. Uzasadnił to cytatem ze starego faszysty Heideggera. Przypomnę, że ostatnim politykiem, który przyznawał się publicznie do bycia nadczłowiekiem pod wpływem lektury Nietzschego był Adolf Hitler. Nawiasem mówiąc szkoda, że Palikot nie przeczytał dokładnie dzieł Nietzschego, być może znalazłby tam jakiś ciekawy cytat, na przykład taki:
odwróciłem się od możnych władców, kiedym zobaczył co oni zwą panowaniem: szachrajstwo i targowanie się o moc i władzę- z motłochem.
Jeżeli ktoś jeszcze ma wątpliwości co do poczytalności Palikota to proszę dokładnie przeczytać jego wypowiedź na temat swojej babki:
To nie było na górze Athos, a dzięki szamańskim technikom pewnego niemieckiego terapeuty - robi ustawienia rodzinne pochodzenia. On postawił taką diagnozę, która wydawał mi się niesamowita, bo zawsze miałem dystans i uprzedzenie do Francji. Nie wiem, skąd mi się wzięło, bo wcześniej we Francji nie byłem, ale byłem na nią zablokowany. Paradoksalnie, mimo że matka była w Majdanku, nie byłem zablokowany na Niemcy, na Rosję. Okazało się, że moja praprababka musiała zostać zgwałcona przez wojska francuskie.
Każdy psychiatra usłyszawszy podobną wypowiedź zaordynowałby leczenie w zakładzie zamkniętym. Niestety Palikot ma immunitet i zanim kompletnie zwariuje może nam wszystkim jeszcze zdrowo namieszać gdyż jak słusznie zauważył Czesław Miłosz wariat na swobodzie największą klęską jest w przyrodzie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz