Szukaj na tym blogu

środa, 17 listopada 2010

Niedaleko pada jabłko od jabłoni

Pani Izabella Sariusz-Skąpska, córka prezesa Federacji Rodzin Katyńskich udzieliła ciekawego wywiadu gazecie Polska The Times w którym wychwala działania prokuratury według niej spełniające oczekiwania poszkodowanych. Surowo też zganiła powołany przez posłów PiS zespół ds. katastrofy pod Smoleńskiem zarzucając mu polityczne naciski. Z kolei podczas wizyty Miedwiediewa pani Sariusz- Skapska nie mogła się nachwalić wysiłków strony rosyjskiej w wyjasnainiu katastrofy smoleńskiej: W ubiegłym tygodniu dostałam zaproszenie na poniedziałkową uroczystą kolację w pałacu prezydenckim. Założyłam, że jest to związane z pełnioną obecnie przeze mnie funkcją prezesa Federacji Rodzin Katyńskich, ale założyłam również, że ta informacja, że taka osoba znajduje się na sali, dotrze tylko do wiadomości prezydenta Miedwiediewa. Zaskoczeniem było to, że po kolacji zostałyśmy zaproszone we trzy, z Ewą Komorowską i z Małgorzatą Szmajdzińską, abyśmy przed koncertem, który wieńczył ten wieczór w pałacu prezydenckim, podeszły do prezydentów. Oczywistym było, że problematyka smoleńska będzie tutaj poruszana - taki był nasz skład, ale okazało się, że moja osoba łącząca dwa wątki: Katyń i Smoleńsk, była tutaj nieprzypadkowa.
Trochę mnie to zdziwiło bo w Polsce nawet najdurniejszy leming nie ma żadnych wątpliwości co do poziomu śledztwa prowadzonego przez wolną od nacisków prokuraturę dzieki wsparciu Rosjan. Przypomniałem sobie jednak kim był pan prezes Federacji Rodzin Katyńskich i wszystko stało się jasne. Zazwyczaj jestem zwolennikiem zasady de mortui nihil nisi bene zdarzają się jednak sytuacje, że trzeba od niej odejść. Otóż ś.p. ojciec pani Skąpskiej był w swoim czasie cenionym i wychwalanym przez przełożonych agentem SB, to że ktoś taki kręcił się przy rodzinach katyńskich to świństwo na które brak słów. Jak widać po wypowiedziach pani Skąpskiej niedaleko pada jabłko od jabłoni. Według Boskiej Komedii Dantego zdrajcy trafiają do najniższego kręgu piekielnego jako najgorszy gatunek grzeszników a kłamcy i trochę wyżej dlatego proponuje pomodlić się i za operatywnego tatę jak i za jego przytomną córkę.

Przeczytaj także:

Wizyta Dmitrija Miedwiediewa   http://adamkuz.blogspot.com/2010/12/wizyta-dmitrija-miedwiediewa.html

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz